Hard werken loont. Onze service blijft niet onopgemerkt. We zijn genomineerd voor de Sterkste Schakel Verkiezing 2018/2019 in Regio Rijnland. Lees hier het interview dat we met dit platform hadden.
“Als ik word gebeld, dan vlieg ik.” Het is Roy van Rijswijk’s simpele antwoord op de moeilijke vraag naar klantgerichtheid die door de nominatie van de Sterkste Schakel is opgekomen. “Dat is altijd mijn instelling geweest. Wanneer je een klant in nood helpt, dan maak je indruk. Doe je dat slordig, dan maakt dat nog veel meer indruk.”
Roy van Rijswijk weet prima onder woorden te brengen hoe hij commercieel het verschil maakt. Dat begint al bij het telefoonnummer op zijn site: dat is zijn mobiele nummer. Niet dat hij zelf nooit slaapt, maar je ziet meteen waar je mee te maken hebt: “Wij (hijzelf en zijn twee chauffeurs) staan altijd paraat. Wij moeten dan ook nakomen wat wij beloofd hebben. Maar dat is op zich een hele leuke sport!”
Transport, berging, pechhulp en stalling doe je voor vaste klanten
Het zelfstandige bergingsbedrijf bestaat nog maar zes jaar, maar voor die tijd had Van Rijswijk zijn sporen al verdiend. “Als schooljongen kluste ik bij het bergingsbedrijf van mijn oom. Rond mijn 18e heb ik al mijn rijbewijzen gehaald en ging ik voor hem werken. Toen hij een paar jaar later het bedrijf verkocht heb ik eerste geprobeerd ‘voor een baas’ te werken. Vrij snel daarna ben ik voor mijzelf begonnen.”
Dat kon omdat oude relaties graag zaken met hem deden: “Diverse dealerbedrijven in de regio beloofden mij hun klandizie. Sindsdien heb ik niet stilgezeten. Ook niet bij het werven van weer nieuwe opdrachtgevers. Zo heb ik recent Tesla binnengehaald voor het ophalen en weer terugbrengen van auto’s voor onderhoud.”
“Alles dat wij doen, doen wij voor vaste klanten. Ik richt mij op dealers en transportbedrijven. Zij zijn met hun reputatie deels afhankelijk van mijn prestatie dus daar tillen wij zwaar aan. Ruim honderd dealers, garagebedrijven en transportbedrijven in de regio én TVM verzekeringen vertrouwen op onze paraatheid. Daarnaast dus een aantal dealerbedrijven van personenauto’s en tenslotte de ANWB.”
Nóg een chauffeur gezocht
“Toen ik voor mijzelf begon wilde ik met één à twee auto’s blijven rijden. Dat is niet gelukt. Ik heb er nu vijf: twee sleepwagens voor vrachtauto’s en drie oprijwagens voor personenauto’s. Ik heb twee chauffeurs in dienst en een vacature voor nog een derde.” Met die derde vacature wil Roy ook een stukje van zijn eigen tijd ‘terughalen’: “In de korte tijd dat ik zelf werknemer was heb ik gezien waar het bij andere bedrijven aan schort: die zijn te groot voor klantgerichtheid. Ik vind dat je in onze business goed contact moet onderhouden met mensen. Bovendien wil ik zelf weten wat opdrachtgevers verwachten. Wij vervullen een sleutelrol in hun processen, daar wil ik graag persoonlijk over blijven praten met ze.”
Pechhulp is mensenwerk
Pech is niet fijn, je bent minstens geïrriteerd en misschien wel geschrokken. “Daar moet je als berger dus ook mee om kunnen gaan. Wij stellen mensen gerust en nemen zorgen van ze over. Wij blijven vriendelijk, zo flexibel als maar enigszins mogelijk is en stellen de mens centraal. Bij pech wegen indrukken tenslotte zwaar, dan kun je maar beter zorgen dat het een goede is.”